Het zonnige zuiden, Brabantse gezelligheid en veel werkgelegenheid. Dat zijn elementen die Rvdb niet langer kon laten liggen. Vanuit het mooie Amsterdam was de tijd rijp om uit te breiden. En zo opende Rvdb een vestiging in Eindhoven.
Al jaren riep Bob Smits, Commercial Director bij Rvdb, dat er een tweede Rvdb pand geopend moest worden in Eindhoven. Iedereen vroeg zich af: Hoe? Gewoon doen en naar mogelijkheden kijken, dat zit in de aders van Rvdb en hebben ze gedaan. Candice Dolce, Director Business & Operations, kwam naar eerder bij Rvdb te hebben gewerkt terug, en haar werd gevraagd of zij dit grote project op zich wilde nemen. In eerste instantie was zij iet wat overvallen door de vraag, maar let’s try!
Wat komt er allemaal bij zo’n start op nog onbekend terrein kijken? Vragen kwamen op zoals: Wat hebben we nodig? Wat gaan we doen? Dezelfde bv of een andere bv? Welke partnerships zijn er al? Zoals een echte start-up begin je met weinig. Hoewel in dit geval gelukkig met Rvdb Amsterdam als moederschip.
Het allerbelangrijkste? Mensen! En zo kwam de vacature voor Rvdb Eindhoven in beeld. Tijdens mijn gesprek met Recruitment Daan en Marjan - resp. Recruitment Lead en Recruitment Consultant binnen dit nieuwe team - viel mij op dat zij beide Rvdb al langer in het vizier hadden. Amsterdam was voor hen net wat te ver buiten de deur. Je kan je natuurlijk voorstellen dat zij de “worstenbroikes” niet achter wilden laten. Daan en Marjan waren allebei klaar voor een nieuwe uitdaging en een vacature voor Rvdb Eindhoven wilde zij niet laten schieten.
Snel handelen, ook iets wat Rvdb goed kan. Daan vertelde mij dat hij nadat hij zijn sollicitatie, mét een mooie motivatiebrief, had opgestuurd al na een aantal uur werd gebeld door Candice. En zo begonnen de eerste sollicitatie gesprekken. Marjan was benaderd door onze Corporate Recruiter Caline, maar de functie sprak haar niet direct aan. Recruitment? Dat was niet per se een bekende wereld voor haar. Marjan ging de gesprekken toch aan en werd enthousiast door het leuke gesprek én het klantcontact wat bij de functie hoorde. Marjan en Daan werden beide aangenomen en mochten starten met het bouwen aan het nieuwe kantoor Rvdb in Eindhoven. Hoe gaaf!
De eerste mensen waren er. De volgende stap was op zoek gaan naar een mooi plekje in Eindhoven. De allereerste bezichtiging was in verzamelpand Bond, vlakbij Eindhoven Airport, waar Rvdb momenteel gevestigd is. Candice zag het mooiste kantoor van het pand en zei: ‘Dit is mijn droom! Hier moeten we uiteindelijk heen!’, maar dit was voor nu nog een té grote stap. Na nog meer bezichtigingen voelde Bond en het kantoor het meest ‘Rvdb-like’. Ik vroeg Candice, Daan en Marjan wat dan de echte Rvdb feeling was die het kantoor moest hebben. Het kantoor moest open, professioneel en toegankelijk zijn. En dat was gelukt, een klein maar mega fijn kantoor. 1 januari 2022 werd de sleutel overhandigd en nu kon het echte Eindhoven avontuur beginnen.
In februari startte Michelle van der Blij als Interim Professional bij Rvdb, aan een interne opdracht op ons gloednieuwe kantoor in Eindhoven. Michelle heeft meegewerkt aan de opbouw van het kantoor, met recruitment klussen én met structuur en verbinding brengen binnen het team en het kantoor.
In samenwerking met het kantoor in Amsterdam ontstonden er partnerships en kwamen er nieuwe rollen. Daan, Marjan, Candice en Michelle hebben zich volledig ingezet om Eindhoven een succes te maken. Ze gaven allemaal aan dat ze nooit hadden verwacht zover te komen in deze korte tijd én al echt bij te kunnen dragen aan de business.
Het Traineeship van Rvdb, waarbij je als Interim Professional (IP) verschillende opdrachten vervuld bij opdrachtgevers en waarbij veel aandacht is voor de professionele en persoonlijke ontwikkeling van de IP, bleek ook een succes te kunnen worden in Eindhoven. Zo begonnen in juli 2022 de eerste twee ‘Ippen’ en zijn er inmiddels zeven toppers aan de slag.
Ikzelf, Merel Gilhuis, werd in Augustus 2022 aangenomen als werkstudent. Een hele mooie kans naast mijn studie. De groei stopte hier niet en zo startte Céleste Weiss in november als recruitment consultant. En ja, je verwacht het niet maar daarna groeide ons team nóg verder! Ilse Kamstra is zes jaar geleden begonnen als Interim Professional bij Rvdb en heeft daarna 3 jaar in de rol van Talent manager gezeten, waarbij zij de ‘Ippen’ in Eindhoven heeft begeleid. Met de (Rvdb)kennis die Ilse mee bracht is zij 1 januari in Eindhoven gestart als Head of Business & Operations.
Dat pand waarvan Candice zei: ‘Dit is mijn droom, hier moeten we uiteindelijk heen’? Naar dat pand zijn we 10 januari 2023 verhuisd! Wie had dat gedacht?!
Ik heb aan Daan, Marjan, Candice en Ilse gevraagd hoe zij de toekomst van Rvdb Eindhoven zien. Echt een Eindhoven ‘hub’ creëren, steady recruitment team, bekendheid in Brabant en een eigen plekje dichtbij het centrum staan hierbij hoog op het lijstje. Mooie doelen om samen naartoe te groeien als je het mij vraagt!
We zien veel mooie kansen in de regio Brabant en Limburg en we geloven dat Rvdb hier écht iets kan toevoegen. In één jaar tijd is Rvdb Eindhoven enorm gegroeid en daar zijn we als team én als Rvdb enorm trots op. Een echte Pippi Langkous mentaliteit werpt zijn vruchten af; ‘Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan!’