Duizelt het jou ook nu we in een nieuwe realiteit leven? Zit je om een eenduidig antwoord verlegen richting je medewerkers? Twijfel je over wat je kunt communiceren naar je professionele interne en externe netwerk? Neem dan eerst even vrijblijvend contact op met ons HR bellijn (088 55 21 200). Zij denken graag met je mee over allerhande prangende HR vragen.
Want nu we een aantal weken onderweg zijn kunnen we stellen dat de coronacrisis iedereen in een wurggreep houdt. Niet alleen op het gebied van gezondheid en veiligheid maar ook in economische zin. De wens om even in een glazen bol te kunnen gluren om te zien hoe de toekomst eruit ziet en te ontdekken wanneer we het normale leven weer op kunnen pakken is nog nooit zo sterk geweest. Helaas beschikt niemand over een doorzichtige magische bol en zullen we moeten dealen met de onzekerheid en het onbekende. Gelukkig heeft de Nederlandse overheid een pakket aan maatregelen afgekondigd dat perspectief biedt. Dit pakket richt zich niet alleen op onze gezondheid maar dient ook als doel om onze banen en inkomens veilig te stellen. Deze maatregelen roepen echter binnen ondernemend Nederland ook veel (juridische) vragen op. Zoals “Wat is mijn rechtspositie als mijn werkgever werktijdverkorting voor mij heeft aangevraagd?” of “Kan ik mijn werknemer verplicht verlof laten opnemen en welk verlof kan precies ingezet worden?”. Maar ook “Wat is mijn verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid voor het inrichten van thuiswerken?”, “Wat betekent deze situatie voor mijn aannamebeleid?” en “Hoe kan ik mijn collega’s betrokken houden op afstand?”.
Een wildgroei aan niet eerder beantwoordde vraagstukken en onbekende scenario’s als resultaat. Die overigens voor elke medewerker, organisatie of sector anders kan zijn. De HR interim professionals van Rvdb zijn werkzaam bij veel verschillende opdrachtgevers in diverse branches en sectoren. Van grote multinationals tot oer-Hollandse MKB bedrijven en jonge ondernemende start-up organisaties. Allemaal hebben ze hun eigen scope en ambities. Maar ook vragen, zorgen en angsten. Gedurende deze tijden van onrust en onzekerheid is het belangrijker dan ooit om er voor elkaar te zijn. Elkaar te helpen.
Daarom hebben de Rvdb HR interim professionals besloten hun kennis te bundelen door best corona practices niet alleen met elkaar te delen, maar voor iedereen beschikbaar te stellen. Sinds vrijdag 27 maart kan iedere organisatie, ondernemer of (HR) professional geheel vrijblijvend met een aantal HR interim professionals contact opnemen voor advies met betrekking tot uiteenlopende HR vragen die momenteel spelen: De Rvdb HR bellijn. Dagelijks wordt deze bellijn bemand door vijf aandachtige, betrokken en scherpzinnige HR interim professionals. Zij zijn te bereiken via het nummer 088 55 21 200 of via info@rvdb.nl. Uiteraard wordt deze dienst volledig kosteloos aangeboden. Hiermee wil Rvdb haar maatschappelijke verantwoordelijkheid pakken, om andere organisaties en elkaar te helpen zo goed mogelijk door deze periode heen te komen.
Dus aarzel niet en wissel van gedachten met de hr interim professionals van Rvdb.
Samen staan we sterk. Samen krijgen we corona onder controle.