Willen hr-professionals ook in de toekomst relevant blijven voor hun organisatie, dan zullen ze moeten investeren in de kennis over zichzelf als individu. Dáár valt immens veel winst te behalen, met effectievere en blijere professionals tot gevolg. Over het hoe én waarom van zelfinzicht, leest u in deze whitepaper van Rvdb. Om als hr-professional wérkelijk iets toe te voegen aan de organisatie, om relevant te zijn voor de business, om serieus genomen te worden op de werkvloer én in de boardroom… daar zijn nogal wat competenties voor nodig. En natuurlijk zijn er altijd lacunes, dat is niet zo erg.
Maar wie zich realiseert dat maar 8 procent van de hr-managers ervan overtuigd is dat hun team de juiste kennis en vaardigheden heeft1, weet al snel dat er een probleem is. Want hoe kun je waarde toevoegen wanneer die waarde niet up-to-date is? Laten we eerst eens kijken naar welke lacunes er eigenlijk zijn. Welke competenties worden wél gevraagd, maar zijn in onvoldoende mate aanwezig bij hr-professionals?
Volgens Maaike de Wit van Rvdb heeft het te maken met de opschuivende rol van HR in organisaties. ‘Minder uitvoeren, meer advies en strategie. Die ontwikkeling vraagt om andere gedragshoudingen en competenties, zodat die rol van businesspartner en change-agent in de praktijk ook echt ingenomen kan worden. De verwachtingen van HR verschuiven en als HR moet je daarin mee.’
Wil jij de volledige whitepaper lezen?
whitepaper